DUA




                                             05/11/2020

  Bir dostun bir cümlesidir belki bizim bir çok eksikliğimizin farkına varmamızı sağlayan. Hep inandım hala daha inanıyorum verdiği bütün nimetler hepsi rızkımıza dahil. Boğazımızdan geçen bir lokmadan, başımızı soktuğumuz evimiz, üzerimize giydiğimiz kıyafetler, doğduğumuz aile, ve dostlarımız... Ve rızkımızda yazılı olan her şey için her gün yine ve yeniden şükretmeye devam etmeli, bunun bilincinde olmalı ve şükür eden kullarından olmalıyız ve her daim inşallah olmayı da nasip eder. Bugün güzel bir gündü yarattığı her şeyde onun kudretini gördüğümüz ve nasibimiz de yazılı olan yollardan geçtiğimiz pek kıymetli ve güzel muhabbetler ettiğimiz çok güzel bir gündü. Dost demek her gün güldüğün değil belki içinde hem dünyevi hem de ahiretini beraber tarttığın kişi değil midir? Bugün nefsi muhabbetlerin, kul olarak yapılan hataların, yanlışların varlığını tartıştığımız, kendimizi nasıl düzeltiriz, nasıl daha doğru yaşamalıyızı konuştuğumuz bir gün oldu. Bir çok dini vecibelerimizi yerine getirsek de yerine pek de getiremediklerimiz vardır mutlaka. Ama bir çok şeyi yapamıyorum, kendime mani olamıyorum demektense çözüm üreterek yola çıkmak, nefsi kandırarak adım adım ilerlemektir belki yapmamız gereken, bize daha kolay gelecek olan. Sonuç olarak taviz tavizi getirmemeli. En azından yapabildiğimiz kadarını yapmayı, nefsimize mani olabildiğimiz kadarına olmalı, kalanı için de savaş verip inşallah galip çıkabilmek için de dua etmeliyiz. Rabbim doğru yolda olan, değilse farkına varan, aklını kullanan, bilincini ayakta tutan, verdiği tüm nimetlere şükredebilen ve bunu kendine borç bilen kullarından eylesin. Amîn. 



Ve her ne kadar nefsimize zor gelse de Allah razı olmadığı mutluluklar yaşatmasın kimseye, razı olduğu mutluluk kapıları açsın ve şükreden kullarından eylesin. 

 








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şiir/Milyon Kere Ayten

YAHYA EFENDİ TEKKESİ

İYİLEŞMEYİ İSTEMEK..